IDC: sprzedaż telefonów spada, rośnie konkurencja cenowa
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 31.07.2009, godz. 12:14
Drugi kwartał br. przyniósł ilościowy spadek sprzedaży telefonów o 11 proc. w skali roku. Pomimo spadku sprzedaży o ok. 15,4 proc. Nokia pozostaje największym producentem komórek na świecie i wyprzedza najbliższego konkurenta niemal o dwukrotność liczby sprzedanych telefonów.
Według szacunków IDC w drugim kwartale br. na świecie sprzedano ok. 270 mln telefonów. To ilość o 10,8 proc. niższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Odnotowano jednak znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszym kwartałem. Wedle zaktualizowanych szacunków IDC w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. nabywców znalazło o 17,2 proc. mniej telefonów niż w pierwszym kwartale 2008 roku. Zdaniem ekspertów IDC cały 2009 roku przyniesie ilościowy spadek sprzedaży telefonów komórkowych o 13 proc. w skali rocznej. "Ograniczony popyt, braki w niektórych kanałach sprzedażowych i często niekorzystne kursy wymiany walut wpłynęły nadal wpływają na spadek sprzedaży. Ich skutki nie są jednak tak dotkliwe jak w ciągu ostatnich trzech kwartałów" - twierdzi Ramon Llamas, starszy analityk IDC. Według niego najbardziej dostrzegalne są oznaki poprawy sytuacji rynkowej w segmencie najdroższych urządzeń. Analitycy podkreślają jednak, że na zwiększonej konkurencji pomiędzy producentami terminali GSM zyskują przede wszystkim klienci. Obecnie dostawcy telefonów konkurują ze sobą głównie cenowo.
Prezentujemy cechy najnowszych telefonów z ekranem dotykowym, które mogą wpływać na jakość ich użytkowania
Czytaj też:
Accenture przejmie część Nokii