IDC: sprzedaż komputerów osobistych wzrośnie o blisko 20 proc. w 2010 r.

Według firmy badawczej IDC poprawiająca się sytuacja gospodarcza spowoduje wzrost sprzedaży komputerów o 19,8 proc. w stosunku do 2009 r. W sumie nabywców ma znaleźć 354,8 mln urządzeń.

Lepsza sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw i gospodarstw domowych spowoduje wzrost sprzedaży komputerów osobistych w 2010 r., czego sygnały było już widać w czwartym kwartale 2009 r. - informuje firma badawcza IDC.

Według jej szacunków w 2010 r. zostanie sprzedanych 354,8 mln komputerów osobistych. W 2009 r. sprzedano ich 296,1 mln sztuk. Spadek cen urządzeń spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży na początku 2010 r., która już zdążyła wzrosnąć o 27,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. IDC prognozuje, że sprzedaż nadal będzie wzrastać, chociaż nie tak szybko jak w pierwszym kwartale.

Zobacz również:

  • Laptop, a może komputer stacjonarny? Jak wygląda rynek?
  • Nadchodzą nowe tablety od Apple

Wolumen sprzedaży będzie rósł głównie za sprawą rosnącego zainteresowanie przenośnymi urządzeniami, zwłaszcza na rynkach wschodzących. W 2010 r. nabywców powinno znaleźć według prognoz IDC 217,2 mln urządzeń (169 mln w 2009 r.). Sprzedaż przenośnych komputerów osiągnie ok. 70 proc. rynku w 2012 r.

Netbooki i małe laptopy będą stanowiły 12 proc. sprzedaży komputerów osobistych w 2010 r. Prezes Intela prognozował wcześniej, że netbooki opanują nawet 20 proc. rynku.

Ważnym segmentem stają się również tablety: według IDC w tym roku zostanie sprzedanych 7 mln urządzeń, a w 2014 r. ich sprzedaż osiągnie 46 mln sztuk rocznie.

Sprzedaż komputerów stacjonarnych będzie rosła wolniej niż sprzedaż laptopów - głównie będzie to wymiana sprzętu na nowszy model. W ramach tej grupy coraz większą popularność będą zdobywać komputer all-in-one. Całkowita sprzedaż komputerów stacjonarnych w 2010 r. wyniesie 137,6 mln komputerów. W 2009 r. było to 127,1 mln, co oznacza wzrost o 8,2 proc.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200